duminică, 22 decembrie 2013

Cand esti vrajitoare...

  Deci...tocmai am terminat de citit Cand esti vrajitoare de Carolyn MacCullough si trebuie sa spun ca sunt placut surprinsa de aceasta.A fost chiar interesanta, dar stiu ca nu asta e cuvantul potrivit, fiindca nici eu nu sunt genul de persoana care chiar sa nu aiba ceva mai bun de zis.Ideea e ca dupa ce citisem recenzia cartii chiar nu mai eram asa de sigura daca vroiam sa o citesc sau nu.

"Fiica ta va fi una dintre cele mai puternice vrăjitoare pe care le-am avut vreodată în familia noastră. Va fi ca un far călăuzitor pentru noi toţi."

TAMSIN GREENE face parte dintr-o familie de vrăjitoare cu lungă tradiţie. În ziua în care s-a născut, bunica ei a prezis că va fi cea mai Talentată dintre ele. Dar Talentul lui Tamsin nu s-a confirmat.
Acum, când are şaptesprezece ani, îşi petrece cea mai mare parte din timp la şcoala cu internat din Manhattan, unde măcar poate pretinde că este normală. Însă, în timpul vacanţelor de vară, este obligată să revină acasă şi să lucreze la librăria magică a familiei sale.
Într-o seară, un tânăr foarte atrăgător, profesor la Universitatea New York, intră în librărie şi o confundă pe Tamsin cu sora ei mai mare, extrem de Talentata Rowena. Pentru prima dată în viaţa ei, Tamsin se simte privită cu respect şi admiraţie, şi, înainte de a apuca să se gândească mai bine, acceptă să caute pentru acesta un obiect valoros şi vechi pe care familia lui l-a pierdut cu mai bine de un secol în urmă. Dar căutarea se dovedeşte a fi mult mai ciudată decât părea la prima vedere.


Acum trebuie sa recunosc ca eu am trait cu impresia ca minuscula poveste de dragoste va fi intre Tamsin si Alistair, strainul din librarie.Si cand mi-am dat seama ca nu era asa, m-am simtit putin dezamagita si citisem deja un sfert din carte.Drept pentru care am inchis cartea si am reluat lectura abia a doua zi ca sa scap de sentimentul ciudat pe care il aveam.Si am facut bine, fiindca atunci cand m-am reapucat sa citesc am gasit chiar atragator personajul lui Gabriel.

Pe de alta parte, prima jumatate a cartii mi s-a parut chiar plictisitoare, dar nu stiu de ce.Poate din cauza ca plecasem informata gresit asupra detaliilor romantice.Dar cartea in mare a fost chiar fermecatoare, plina de vraja.Mi-a placut viziunea autoarei asupra vrajitoarelor si felul in care a imprimat trasaturi vechi si deopotriva noi asupra acestora.Actiunea nu a fost una foarte concentrata, a fost restransa si simpla.Dar totusi a avut acel ceva care nu-ti da voie sa lasi cartea din mana pana nu o citesti in intregime.Acel sentiment ca esti legat de persoaneje si de secretele lor si ca nu te poti elibera de vraja lor.Pe de alta parte, cartea se citeste atat de usor incat nici nu iti vine sa crezi ca te apropii de sfarsitul acesteia.Ba chiar, este si amuzanta uneori.Replicile ironice ale lui Tamsin te vor face sa razi si felul ei de a gandi si de a actiona in momente mai mult sau mai putin critice te vor face sa ii contempli caracterul fara sa vrei.Chiar daca am spus ca actiunea nu este foarte concentrata, asta nu inseamna ca nu se deruleaza intr-un ritm alert si plin de suspan...si cat suspans!Pur si simplu muream de nerabdare sa se faca lumina si sa descopar misterele familiei lui Tamsin si misterul legat de profetia de la nasterea ei.

Prin urmare, consider ca e o carte care chiar merita sa fie citita si vi-o recomand cu toata caldura, astfel ca de la mine are patru stele mari si frumoase.


– Asadar, de ce m-ai numit Tamsin? o intreb. Mereu ai zis ca imi vei spune mai tarziu. Desi, din punct de vedere tehnic, este mai devreme.
Zambetul bunicii licareste, apoi devine mai larg.
- Asa mi-ai spus in seara asta ca te cheama. Asa ca pur si simplu am presupus ca asta voiai sa fie numele tau.


    
   

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu